fredag 19 juni 2009

Erkännande

Igår fick jag ett erkännande:
"Ja, du har alltid varit bra på att ta hand om mindre barn," sa min egen mor, "även när du var rikrigt liten. Så det är inte så konstigt att läraryrket blev ett val för dig. Det passar dig utmärkt att arbeta med barn och ungdomar."
Jag fick ett leende på läpparna eftersom många har varit så tveksamma när jag sade att jag skulle bli lärare, men nu kanske en del förstår varför det yrket passar mig och varför jag älskar det så som jag gör.

Men nu ska vi inte prata jobb....nu ska jag ha fokus på midsommar. Ser lovande ut, i alla fall inget regn. Om det är så här vid fyra så har jag lovat barnen att vi går ner till Bäcken och äter jordgubbstårta. Kanske träffar Karin där en sväng...!

Snart dags för avfärd till Europa och Kosova....och jag som inte ens har börjat packa....aja det löser sig säkert!

Hörs!
Becky

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar