tisdag 12 maj 2009

Tidig hemgång

Idag åkte jag hem redan vid halvfyra. Flexade lite tid från torsdagen som ägnas åt fotboll nere i GBG. Jag kan ju inte kompa ut fredagen som alla andra gör så då passar jag på att flexa ut lite tid ist. Känns gott att redan vara hemma! Men jag är så fruktansvärt trött idag, gäspar hela tiden och känns som om jag vill sova för alltid. Ändå borde jag vara pigg för jag har sovit jättebra inatt och idag skiner solen ochg då brukar jag vara pigg och glad.

Arbetsdagen är inte över bara för att jag är hemma. Jag ska sätta mig och rätta lite fler prov ikväll. Ska klämma dem innan jag sätter mig och ser på kvalen till ESC 09. Hoppas Malena tar sig vidare bara! Själv hejar jag ju på Albaniens Kejsi Tola! Det vore ngt om hon vann, då åker jag ner till nästa års ESC :-) :-) :-) *Dream Dream Dream*

I fredags hände ngt kul: Jag träffade en gammal klasskompis från 9:an på bussen och vi pratade lite. Alltid roligt att prata gamla minnen. Utväxlade lite skvaller och mindes det året vi gick ihop. Innan dess hade jag varit ute och fikat med M & V. Så goa de är :) En härlig fikastund i gott sällskap!

I helgen har jag också läst ut Cecilia Aherns "Där regnbågen slutar" och väntar på en nya bok som kommer på posten i slutet av veckan. Det blir på orginalspråket jag ska läsa nästa bok och det kan behövas. Behöver arbeta vidare med min utveckling i engelskan. Just nu läser jag den bästa författaren: Paulo Coelho "Veronika bestämmer sig för att dö". En sådan tragisk historia, men så väl skriven. Älskar verkligen sättet han leker med orden!

I söndags träffade jag världens bästa K med! Som vanligt var det en lyckad kväll och det blev lite sent med, på måndagen var jag tröttare än tröttast. Men piggnade till på bussen för jag hade trevligt sällskap både till Skövde och hem :) *ler*


Nej, nu ska jag ta och göra ngt vettigt!
Tjoohoo!
Becky

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar