onsdag 7 januari 2009

Beställt bok!






Nu har jag varit ute i bokhandeln och tittat efter Monica Antonssons bok...och den fanns inte inne, men nu har jag beställt den så att jag får den i början av nästa vecka. Jag längtar efter att äntligen få läsa den omtalade boken. Monica Antonsson blogg finns: http://monicaantonsson.blogspot.com/ Kolla in den! Jag tar ännu inte ställning till hennes skriverier om Mia. Måste läsa boken först, men tills jag får boken får jag roa mig med att läsa Solstorm av Åsa Larsson. En mycket välomtalad och såld bok. Jag har inte kommit långt, sådär 120 sidor in i handlingen, men kan inte säga att den fångar mig nämnvärt. Den kanske blir bättre, det blev trots allt tre böcker om Rebecka Martinsson så något måste den ge.

Första arbetsdagen idag! Mycket trevlig dag, tycker verkligen om mitt arbete och mina kollegor. Imorgon kommer alla eleverna och då ska jag informera dem att jag har startat en elevblogg åt dem. Det ska bli intressant att se hur de reagerar på det. Nu ska jag ta mig lite kvällsmat och sedan ta en funderare på hur vi ska använda den aktuella klassbloggen, som ju ska handla om böcker och författare såklart.

Tills vi hörs igen!
Becky

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar