måndag 5 januari 2009

God fortsättning






Äntligen! En blogg...man blir väl medryckt, även om man inte alltid vill! Nytt år och visst har det nya året börjat bra. Jag har fixat min inlämningsuppgift, en vecka innan deadline. På onsdag börjar arbetet igen, fast semestern har varit bra skön. Långa sovmorgnar, lata dagar, härliga stunder med familj och vänner och att skriva utan att ha annat i tankarna...det har varit det bästa, tycker jag.

Har upptäckt den heta debatten om Mia Ericsson och huruvida hennes historia är sann. Monica Antonsson verkar ha lagt ner mycket tid och kraft för att rota fram sanningen kring den här historien. Visst verkar mycket av det hon skrivit relevant och sant, men jag undrar varför hon har gjort detta. Även om jag är mycket fundersam kring detta kommer jag inte att kunna låta den boken vara.

På tal om böcker, detta ska så småningom bli en bokblogg med sammanfattningar, tips och nyheter. Just nu läser jag Miriam Alis Systern som blev kvar. Fortsättningen på Zana Muhsens Såld. En mycket grym historia om en pappa som sålde sina döttrar i Jemen och en mammas kamp att återse och föra tillbaka sina döttrar till England. De båda böckerna rekomenderas!

Vi hörs snart igen!
Becky

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar