måndag 21 december 2009

Äntligen!

Kan man säga om mycket, men först ska jag skriva om Mark Behr, den underbara författaren till "The Smell of Apples". Hans bok "Embrace" har äntligen kommit till Sverige och jag har beställt den. Nu väntar jag ivrigt, men så ser jag att han har kommit ut med en ny bok: " Kings of the Waters" och blir nog beställd under lovet. "The Smell of Appels" var så underbart skriven, ur två perspektiv, ett sådan hemsk historia och så mycket som finns mellan raderna. Jag kom i kontakt med den här författaren under en engelskakurs på högskolan, litteraturkurs och jag föll för den boken och Behrs språk direkt. Sedan jag hörde talas om "Embrace" har jag vakat över den här boken och nu, äntligen, äntligt kommer den hem till mig, under jullovet.

Imorgon kör vi sista dagen på arbetet innan det är dags för jullov. Vi ska ha julavslutning och sedan APT, sedan är det jullov. ÅH! Vad skönt och vädret verkar hålla i sig. Kan det vara för bra att hoppas på en vit och kall jul och nyår. Blir mycket pulka :)))))))

Nu ska jag gå och sätta mig vid TV:n och sedan läsa en stund ur "Dödergök". Det är riktigt bra, men jag hinner inte med läsning just nu...blir bättre under julledigheten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar