söndag 13 september 2009

KÄ/MP, biobesök, biblioteksbesök friidrottsdag, shopping med underbar vän och träning

Så kan man sammanfatta min vecka. Sker så otroligt mycket under veckorna att jag inte hinner sätta mig och skriva här. Men nu så...

Måndagen började med sovmorgon (älska måndagar!) och tisdagen med (såååå skööönt). Onsdagsschemat stördes av biobesök, filmem vi såg var verkligen en vacker historia, "I taket lyser stjärnorna", av en roman av Johanna Thydell. Störde mig under biobesöket dock av lärare som kom dit med sina femteklassare, men det kändes som om det inte fanns vuxna med dem. De sms:ade, slängde kepsar mot skärmar, skrek till varandra och tjoade. De vuxna bara satt. Mitt i allt detta satt två tjejer (ur deras klass) och var jätteledsna och grät högt, men ingen av de vuxna bemödade sig att gå upp tilld e här flickorn aoch titta till dem. Varför finns vi (som pedagoger och skolperosnal) om inte vi tar vårt ansvar? Usch, vad jag arg blir.

Hur som helst, efter filmen gick jag iväg och köpte boken och läste den meddetsamma. Vi ska jobba, jag och mina elever, med den under veckan som kommer. De ska få skriva lite och reflektera över vänskap, kärlek och familjeförhållanden. Ska bli spännande att få in en sådan uppgift eftersom jag inte vet hur de skriver, de flesta av dem iaf. När filmen var färdig, hur som helst, så åkte jag till VV och skrev upp och klarade det. Nu ett moment kvar. Ska jag få till det nu? *Hoppas hoppas hoppas*

Under torsdagen hade jag MP-killarna och sedan biblioteksbesök. Det var lyckat, men det kunde ha blivit bättre. Jag fick lite att tänka på efter detta besök och kanske ska göra det på ett annat sätt om det blir att vi gör om det med nya elever.

Fredagen var vi på IP i Skövde. Friidrottsdag för alla eleverna (de som ville vara med) och det var så trevligt. Så roligt att se hur glada eleverna blev när de lyckades. Helgen inleddes med shopping med Vivi, fast jag köpte inte ngt faktiskt. Sedan var det pizza hemma hos mig och efter dte en tidig kväll i säng. Helgen har bestått av röra, vi har haft hanverkare här denna helg med och det har inte hänt ngt kul. Söndagen fikc avrunda helgen med träning. Känner mig så nöjd med mig själv nu och mår såååå bra.

Nu har jag också spotify och I love it <3 <3 <3
Dags för duschen och börja förbereda sig för arbete. Imorgon är det trots allt måndag igen :)
Becky

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar