torsdag 24 september 2009

Redan helg!

Jag har kompledigt imorgon och det ska bli såååååååå skönt att sova ut och lata mig imorgon. Det blir sta´n och kanske, kanske träning på Nautilus. Får verkligen försöka komma iväg. Denna vecka har jag bara tränat två ggr hittills och ätit som en häst, usch, det är inte bra...

Jag är så glad åt Facebook och Spotify, Det förstnämnda för att jag får kontakt med folk som jag inte har pratat med sedan jag var sju år gammal. Gamla vänner dyker upp och man kan ta igen förlorad tid, även om det är virtuellt, men avståndet gör ju att vi inte kan träffas och ta en fika ist. Tråkigt, men det är den bittra sanningen och då få rman vara glad åt Facebook. Spotify för att jag har laddat en favoritlista som jag lyssnar på och jag blir på lika bra humör varje gång. Nostalgi på hög nivå frpn många håll :)

I söndags hade vi högtid, som vi firade härhemma så klart. Min underbara Nora var här och min faster med sin man och Noras storebror med. Vi hade det så mysigt. Jag fick nya kläder och SpotifyPremium för en månad. Mycket bra gåvor! Sedan åkte jag till Gina Tricot på måndagen och köpte lite mer kläder...som om jag verkligen behöver mer?

Resten har varit vnlig arbetsvecka, eller ovanlig kanske man ska säga. Jag har tagit tag i konflikten med kollegan och vi löste väl det. Sedan har jag fått agera kurator, assistent, kompis och studievägledare, förutom att jag har varit lärare...konstigt att man inte är schkizofren fram till nu, eller så är man bara lyckligt ovetande? Skulel ha åkt ner till GBG under lördagen och gå på bokmässan, men jag vet inte om jag orkar faktiskt, känner mig sliten, kanske känns lite bättre imorgonkväll. Får väl se hur det blir.

I nästa vecka är det skoljoggen för änglarna, så då missar vi förmiddagen, lektioner som försvinner igen och sedan är det en vanlig vecka. Ska försöka komma iväg på fredag och ta en fika med Mattias och ta igen lite förlorade tid. Ser jag framemot! Annars är det en vanlig vecka innehållande jobb och träning.

Idag fick jag mms och sms av en gammal elev, hon slutade hos mig i våras. Det var så roligt att höra att de fortsatta studierna går bra, inte bara för henne, utan för en annan tjej, som jag har haft. Det är sådant som håller en upp när det är jobbigt på jobbet :) Så härligt att höra!

Nej, Gud, nu får jag sluta här...

Becky - som har helg från och med imorgon (Gud vad skönt).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar