onsdag 14 oktober 2009

Oktoberbok nr 2



Det här är en läsvärd bok definitivt. Köpte den på väg hem från jobbet idag och kan inte släppa den. Den är riktigt bra, men vad tar den upp egentligen? Inget som jag inte redan har hört: Att man ska tänka positivt, se detaljerna, inte korrigera utan bejaka. Det handlar självklart om skolan och hur lärare ska bemöta elever, men den tar ju upp hur vi människor kan vara mot varandra och hur vi ska försöka vara. Att se något gott i varje människa, att leta efter de där små detaljerna som gör det enklare för oss att konversera. Jag gillar Lou Rosslings "Tänd dina stjärnögon".

Mår bättre idag och jag har varit på jobbet och efter det hann jag träna och stryka två korgar med tvätt. Varit riktigt på G idag känner jag. Och samtalet med chefen gick ok!

Imorgon är det torsdag. Imorgon är det Media mellan 8-15. Imorgon är det utvecklingssamtal. Imrgon är det en sen dag på jobbet. Imorgon blir en underbar dag :) Ni ser boken har redan positiv effekt på mig.

Nej, dags att nana kudden nu!
Nattisen
Becky

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar