onsdag 7 oktober 2009

Tillsammans är man mindre ensam...

...Anna Gavalda är underbart duktig i sitt skrivande. Det är ngt visst med fransmän och deras skrivaspråk, till och med beskrivning av en utedass kan låta romantiskt i sättet det beskrivs. Har läst hälften av boken och jag tycker att den är så bra. Boken handlar om ensamma människor och hur de har det kämpigt på varsitt håll. Vad det innebär att när man hittar folk som stöttar och delar ens ensamhet och sorg. En ganska värdefull bok, som alla borde läsa. En bok får en själv att öppna ögonen mot sin omgivning ocg vara nöjd med det man har omkring. Numer längtar till kvällarna så jag kan krypa i säng och fortsätta läsa om Camille och hennes kamp i livet, om hur människa runt henne blir vackra på sitt eget sätt. Men jag läser den sakta för jag vill inte att den ska ta slut...

Jag har alltid tänkt att folk frågar: Vad läser du? Det är sällan någon frågar: Varför läser du? Hade ett sådant samtal med en periodare (i läsning förståss) och hon sade att med en bok är man aldrig ensam, men har något att hålla sig fast och man kan leva i någon annans värld en liten stund. Ett bra svar på en alltför sällan ställd fråga.

Veckans bästa:

1. Mat hos min svägerska
2. Träning
3. Australia (Finns det roller som Nicole Kidman misslyckas med?!?!?)
4. Tidiga kvällar
5. Höstvädret (solen, blåsten, färger på löven *I love it*)

Pa fredag ska jag och mina lilla (stora) Alba ut och shoppa och äta gott...nam nam ;)

Tjingeling!
Becka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar