tisdag 20 april 2010

Coben "Släpp inte taget"



"Berätta inte för någon" av Haran Coben läste jag 2006, på semester i Turkiet. Jag var inte imponerad! Korta kapitel och platt språk, tyckte jag då, jag var inte alls imponerad. Men jag har en kollega på jobbet som tycker att han skriver bra. Så när jag gick förbi Pressbyrån köpte jag med "Släpp inte taget" av Coben. Läser den och jag tycker att den är OK! Men den fångar mig inte...om det beror på att jag är ointresserad av böcker just nu eller på grund av att det är en dålig bok kan jag inte svara på. Jag ska läsa ut den och sedan uttala mig.

Skrivkursen är slut, jag var på sista "lektionen" ikväll. Vad tråkigt! Vad ska jag göra varje tisdagkväll nu då? Massor med tid helt plötlsigt! Kanske behövs för det är full rulle på jobbet, ändå hinner vi ut och ha kul. På torsdag ska vi tjejer gå på Mango´s och äta gott och umgås. Ska bli så kul! Förövrigt är det mest jobb just nu... och mat och sömn. Snart är det dock semester, det ska bli skönt. Så kan jag skriva och läsa massor! Och umgås med mina nära och kära! Och se på fotboll med! Det ser jag fram emot.

Nej, nu gäspar jag så stort så en hel apelsin kan få plats i mun på mig (den stora av dem).

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar