torsdag 1 april 2010

Med posten idag



Nu har jag fått mina efterlängtade böcker. Flickan från ovan fick jag fratis av "Doroteas vänner", bokklubben som jag är med i på http://www.adlibris.se/. Har läst boken under tiden jag var student. Om en flicka, Susie Salmon som blir våldtagen och mördad, som följer sin familj från himlen, men också den man som gjort henne illa och dödat henne. En ganska sorglig historia, som jag tyckte var jobbig när jag läste den då, men nu när den har filmatiserats ska jag läsa om den innan jag ser filmen.

"Mr Tourette och jag" får vila ett tag, medan jag läser "Kniven i hjärtat" och "Mangon som sprängdes". Men först ska jag till Mumma och fika med Jonis. Såg inte lovande ut med vädret idag när jag vaknade, men nu är det hur skönt som helst.

Nej, duschen väntar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar