söndag 17 januari 2010

Äthysteri, kalas, läkarbesök, loggbok och skrivarkurs

Idag fick jag synda eftersom det ju var kalas för Lorik. OH! Jag åt verkligen, nu känns det som om jag ska spricka, men jag var inte jätte onyttig. Lite chips, våfflor med sylt, choklad, två bitar tårta, godis och två glas dricka...nej, jag är mer mätt på mat och nötter, men två bitar tårta satt som en smäck ;) Känns som om jag tjatar om mina matvanor den sista tiden, men det är nog bara för att detta är något nytt!

Kalaset var verkligen jättetrevligt, med mat och tårta och alla i familjen omkring en. Finns inget finare än min familj, speciellt mina syskongodisar. Bilder från dagen finns på Facebook :) Knäppte en hel del bilder, är så tacksam att jag har fåtten kamera. Som jag har längtat!

Mitt under kalaset fick vi åka till akuten med Lorik, med hans hosta. Det gick okej, han var så ledsen när doktorn skulle kolla honom, men sen gick det jätte bra. Han fick ny hostmedicin och nu får vi hoppas att det vänder. Efter läkarbesöket åkte vi hem och åt tårta, sedan var det lek med kusinerna på schemat för Loriks del.

När jag kom hem från kalaset hade jag massor med energi kvar. Jag satte mig och laminerade biljetter och räkningar från min roadtripp. Senare började jag skriva loggbok. Kom på att jag måste köpa lim och lite bättre pennor (imorgon) innan jag fortsätter. Skriva ut kartor med! Riktigt kul att försöka minnas var man har varit och vad man har gjort. Så småningom blir den också klar och då kommer det vara roligt att titta i den och läsa. Måste höra med mina syskon om de har kvar något från resan som jag kan ta med till loggboken. Sedan måste jag framkalla lite kort med!

För en kvart sen gjorde jag det jag har funderat på i en vecka nu: Anmälde mig till en skrivarkurs! Men nej, jag ska inte bli deckarförfattare. Jag vill skriva en psykologisk thriller. Något i form med Karin Alvtegen. Tänk att kunna uttrycka sig som hon! Nu har jag gjort detta i alla fall och kursen kommer igång 23 feb. det är åtta gånger, 1,5 h varje gång. Ska bli så spännande! Jag längtar verkligen!

Livet känns så mycket bättre idag!

2 kommentarer:

  1. Skrivarkurs? :D
    det viisst jag inte, men va roligt :D
    då får du berätta lite vad ni gör, så jag får lite tips te minbok! :)) (YYYY)

    // din lillaa cooling Alba :D

    SvaraRadera
  2. Absolut ska du få tips av mig, men det kan du få redan nu, om jag bara får läsa det du skriver :)

    SvaraRadera