fredag 29 januari 2010

Jeopardy!

Har fixat Jeapordaypowerpoint till mina elever och vi har tävlat på förmiddagen, nu gör de likadana powerpoint och sedan ska vi tävla med priser v. 6 på fredagen. Ska bli spännande...får se hur man kan eftersom de gör powerpoints med sina intressen...hrrmmm...tänk om fröken inte har någon koll alls ;/ hehe!

Idag åker Tjeckienbesöket hem och sedan blir det lugna gatan igen. Så tråkigt! Kul med folk osm uppskattar der man gör och härligt att umgås. Ja, just det, Jonis har kommit hem och imorgon ska vi ses. Finfint! Hon har säkert mycket att breätta!

I onsdags blev det ingen tjejkväll med Marie och Rose. Tråkigt, men kvällen spenderades hos Fatemeh, tillsammans med Eva B och det var så mysigt. Vad fint hon hade det hemma och så städat *avis* Det var riktigt mysigt att bara sitta och umgås. Så lugnt det var! Efter det så skulle jag åka hem och då träffade jag en gammal rektor till mig, som jag hade i nian. Tänkte tillbaka på allt bus man gjorde när man var i den åldern...hehhe...tur att man blir vuxen och kan tänka efter före ;) LOL! Vidare den kvällen var jag hos syrran och umgicks, åt gott med...*mums*

Igårkväll var jag hos Ewa och åt mat och underbar god efterrätt. ÅH! Det är så gott med allt sött när man inte ätit det på ett tag. MUMS! Och hon är så duktig i köket, Ewa...jag riktigt njöt av det goda hon hade lagat! Och självklart var det gott hos systeryster med :D och hos Fatemeh fick jag semla....! Vad jag har skämts bort den här veckan! Och slarvat med sockret har jag också gjort, men nu är skärpning igen fram till den 15 feb. då min käre bror fyller år och dagen efter Eliza som blir ett år. Då ska det ätas tårta! Hon går på riktigt nu och så söt hon är.

Snart är det helg och vad jag ser framemot det! Ska läsa ut "Mio min Mio", hämta ut böcker på macken, umgås med Jonis och sedan ska jag sova ut. Nu känner jag att stressnivån har sjunkit och då kan jag sova igen. Funderar på vad jag o Jonis ska äta imorgon...hmmm....

Nej, nu ska jag göra annat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar