torsdag 21 januari 2010

Ryck!

Fick rycket idag efter att ha lyssnat på "Balladen om konsekvenser" av Winnerbäck. Den handlar om Pippi, Rasmus på luffen, Mio min Mio och Ronja Rövardotter. När jag kom till jobbet gick jag upp till biblioteket och kikade i hyllan efter Ronja och Mio min Mio och fann dem mycket riktigt. Nu läser jag Ronja och har läst halva boken ungefär och sedan ska jag läsa Mio min Mio. Underbara Astid Lindgren! Så roligt att läsa något från barndomen igen.








Somnade i soffan ikväll, sååååå skönt! Förutom att jobba har jag träffat Marita idag. Det var kul, hoppas att hon kryar på sig snart. Tomt på jobbet utan henne! Men hon ska ju gå snart igen ändå...

I nästa vecka ska jag till Rose och äta middag, Marie kommer med såklart. Ska bli roligt! Sedan kommer tjejerna från jobbet till mig den 10 feb. för en helkväll. Och den 23 feb. börjar skrivkursen...så mycket att se framemot :D :D :D

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar