torsdag 23 april 2009

En mycket bra dag!

Har varit och lyssnat på Stephan Adamenko med eleverna idag. En gripande historia, sådan tragedi. Det önskar man ingen! Tänkte mycket på min föräldrar under föreläsningen och deras flykt undan kriget. Det kändes tungt! I det hela stora var det en mycket bra föreläsning. När vi kom tillbaka till skolan hade vi kalas för en av mina godingar som fyllde arton år. De är så mysiga mina elever, har verkligen underbar sammanhållning. Tycker jag är urmysigt att se!

Jag kom hem tidigt från jobbet och jag gjorde något som jag inte gjort sedan jag gick gymansiet. Jag somnade i soffan. Det var så skönt! Sedan vaknade jag, bytte om och begav mig till syster yster och där åt vi gott, satt ute på deras altan och umgicks. Min bror och svägerska kom dit och vi hade en urmysig stund. På tal om min syster...nu är det faktiskt officiellt att hon väntar smått igen :) Så roligt, jag ska bli moster igen. Ser jag framemot :)

Nu är jag hemkommen och jag hamnade här. Ska strax gå ner till garderoben och plocka fram lite klänningar för nu är det såpass varmt så att man kan ha sommarkläder. Visst är det gott att värmen har hittat tillbaka. Idag mår jag mycket bättre än jag gjort på hela veckan. Min mage är i balans igen. Känns skönt! Jag måste ta itu med provrättningen till helgen. Får sitta ute och rätta, kan blanda nytta med nöje :)

Tills vi hörs igen!
Becky

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar