onsdag 1 april 2009

Glad!

Vilken toppendag det har varit idag. Solen sken och fågelkvitter hördes tidigt på morgonen när jag skulle åka till arbetet. Redan då kände jag på mig att dagen skulle bli bra.

Eleverna hade en halvdag i skolan och sedan bar det iväg till planeringsmöte inför studentresa. Vi kom fram till en del! Vi ska träffa eleverna som ska med efter lovet och ge dem information. Brev ska skickas hem till föräldrarna och utrustningslista ska skrivas. Eftermiddagen bestod av en kanonföreläsning om förhållningssätt och konfliktlösning. Det var en givande eftermiddag! En blandning av föreläsning, konkreta exempel och övningar. Det inbjöd till en del skratt och mycket eftertänksamhet. I alla fall för min del!

Kvällen spenderade jag hemma med Karin, god mat och lite godis. Så härligt att kunna prata lite och bara vara och umgås. Snart ska jag gå och lägga mig och fortsätta läsa "Mörkrets hjärta" av Joseph Conrad. En mycket duktig författare. En mästare av orden!

Tills vi hörs igen!
Becky

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar