måndag 6 april 2009

SoooL

Staden har vaknat till liv igen. Det är måndag, kära medmänniskor. Och vilken måndag sedan...en solig och härlig sådan. Jag, syrran, Leonida och Lorik begav oss till sta´n. Vi åkte lokalbuss till centrum, på barnens initiativ. Vilken upplevelse! När Lorik berättade om bussfärden när vi kom hem lät det som om han hade åkt någon galen attraktion på Liseberg. Han hade åkt vrooooom och bromsad boooom. Gullunge!

I sta´n mötte vi upp Ewa och lilla Eliza och tog en Brunch på BrödBoden. Sedan gick vi runt och tittade i affärer. När vi kom hem gick vi ut på verandan och fikade på glass och gjorde pärlhalsband. Min två mys stannade till eftermiddagen sedan gick jag hem med dem.
Nu på kvällen har jag legat och läst "Skuggan" av Karin Alvtegen under en stund. Hon skriver kusligt bra. I like it! Ska gå och lägga mig tidigt ikväll så jag hinner läsa mycket innan jag somnar.

Första dagen av ledighet och den var alldeles underbar måste jag säga. Imorgon blir det långpromenad, har jag bestämt mig för.

Tills vi hörs igen!
Becky

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar