onsdag 17 februari 2010

Kosovas självständighetsdag!


Idag firar albaner (Kosovarer) runt om i världen Kosovas självständighet, landet förklarades som självständigt för två år sedan idag. OCh jag fick besök av en Eliza (min goding) i folkdräkt under eftermiddagen. Så fin hon var och jag blev så glad när jag såg henne! Kameran åkte fram direkt!


Sedan var hon hos mig ett par timmar. Hon babblade och gick runt om i huset. Sjöng för sig själv och sedan kom hon och satte sig hos mig och tvärslocknade. Men hon sov inte länge, 45 min och faster passade på att läsa " Den ryska vännen" och jag blev sugen på att åka till Ryssland, Moskva rättare sagt. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om boken i övrigt...seg bok, inte alls lik Ingemarssons andra böcker.


Var och hämtade bokreakatalogen från Bokia idag och har redan sett ut flera böcker som jag vill köpa...en sådan fröjd med bokrea!



Urime Kosovë dyvjetorin e pavarsis!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar