måndag 1 februari 2010

Måndag --> Den svarta löparen, en bra dag på jobbet, träning och Herbalife



Började läsa Faustas "Sista kulan sparar jag åt grannen", men så såg jag att E-L hade lagt in denna bok i klassrummet där jag undervisar, självklart började jag läsa med en gång. Har läst ca 50 sidor och jag är inte imponerad: Inget bra språk, väldigt enkelt, inga personbeskrivningar, man ser inte folket i boken, bara deras yrken och där de bor. En ganska platt bok så här långt! Men så spännande att den handlar om Skövde, har varit på högskolan, polishuset, billingen samt sta´n i handlingen så långt. Vad roligt att känna igen sig i det man läser så vis!

Hade en ganska bra dag på jobbet idag! Fick mycket gjort och jag kände en sådan lugn inför det som skulle göras så det kändes rätt bra. Har dock börjat få ont i magen, det krampar som bara den, så jag hoppas att jag inte blir hemma innan sportlovet, på sportlovet kan jag ta det lgutn sedan och rå om mig själv. Jäkla magkatarr!!! I det stora hela en ganska ok dag och jag har blivit bra på att dra ner på tempot när jag känner att det är för mycket runt omkring mig...

När jag kom hem från jobbet blev det träning:
30 min crosstrainer
30 min mage och rygg
Känns bra nu efteråt. Jag kompletterade träningen med att dricka en Herbalife så klart ;) Älskar drinken och chokladen. Idag beställde jag hårprodukter med. Får se om det är bra mot mitt torra hår?!? Värt att prova i alla fall, tycker jag.

Nu blir det duschen och sedan läsa en stund till innan jag slocknar för natt. (Dagarna går verkligen i ett just nu!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar