tisdag 2 februari 2010

Tårtbitar, biskvier och ingen träning!

Idag har jag slarvat big time. Först kom Eva B med biskvie till mig, hon hade bakat i helgen och det var självklart supergott. Efter det kom Marita med semmeltårta (?) och en choklad- och pärontårta och jag var så klart tvungen att smaka av dem båda för att jag hade svårt att välja. Tack snälla rara Eva B och Marita för att ni är så go´a och bjuder på go´saker. Det var supergott och min magkatarr älskade det. (Usch för magkatarr!) Efter jobbet trodde jag att jag skulle åka hem och träna, men nej då, det blev inte av. Jag slängde fram dammsugaren och dammsög hela bottenvåningen och övervåningen istället. Kan det räknas som lite träning? Nu är jag mätt, men magen suger och svider. Fyyy fanken! Nu får magen ta och ge sig! Jag tror att detta har med min irritation att göra, men jag kan inte ro för att folk är skitstövlar. Det finns gott om dem och jag kan inte rädda världen, det är jag så väl medveten om, men ändå mår jag dåligt när andra beter sig illa och jag skäms å deras vägnar. Brist på hyfs! Inget jag kan påverkar, inget jag kan göra åt...

Ikväll läste jag ut "Den svarta löparen" och nej, jag är inte alls imponerad. Inte ett dugg! Men nu är den utläst och det gick snabbt! Jag är mer intresserad av kärlekssagan i boken är morden... om jag läser andra boken i serien så är det på grund av kärlekshistorien och det vackra i en förälskelse. Jag störde mig på huvudpersonen Emma i boken. Det sker ett mord och hon känner sig glad, hon kör snabbt (men åker inte dit fast hon kör om en polis), dricker vin och röker för att hon ska känna sig levande, men hon är rädd för att flyga. Vin och cigaretter gör väl knappast en människa mer levande och ung?!?! Nej, då kan man göra annat, som att söka spänning i höjder eller känna att man vill bli förälskad. Jag rekomenderar inte den här boken till någon, eller jo, nu ljög jag, till Skövdebor som vill känna igen sig i en platt miljö kan jag rekomendera den, annars kan den lika gärna vara...jag hör nog till dem som inte kommer att mer av Kristina Appelqvist.

Nu är natten och imorgon är en lång dag med prov, I-val med film och sedan stadsteater för föreläsning om värdegrund. Slutar 18 imorrn, jag är lagom road. Känner att det droppar irritation omkring mig! Idag känns inget bra! Blaaah!

God natt Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar