måndag 15 mars 2010

Zumba

Började morgonen med frukost på Arena och efter det Zumba. Mamma mia vad roligt det var, svettigt, men man fick en kick av dansen. Efter det gick vi en rundvandrig på Arenas Relaxavd. och efter det fika. Lunchen bestod av Libanesisk buffé...mumma, det var så gott. Tabule, vittlöksröra, ryggbiff, kyckling och det var nog ngt mer osm jag har missat. Det var gott med kött som var marinerad i kanel bland annat och vitlöksröran var underbar, men luktade apa i munnen sen efter det. USCH! Eftermiddagen hade jag work-shopen, ihop med chefen och vår programansvariga. Det gick bra! Nu känner jag att jag är full av energi, fast jag är trött samtidigt.

På väg hem svångde jag in på Netto och hittade ett par underbara tofflor med Hello Kitty till Leonida, hon skulle få något när sexårssprutan är tagen. Hon visade min plåstret och sade stolt att hon minsann inte hade gråtit trots att det hade gjort ont. Hi nfick sätta sig på soffan och blunda och jag satte dem på hennes fötter. Vad glad hon blev när hon fick syn på dem! Hon klampade runt med dem härhemma innan det var dags att gå hem. Det värmer gott i mitt fasterhjärta/mosterhjärta när jag ser mina syskonbarn stråla av sådan glädje. De är det underbaraste som finns på denna jord!

Laddar inför skrivarkursen imorgon. Hoppas att vi ska skriva novell den här gången :) Har precis mailat in min krönika till vår kursledare. Jag hoppas att hon tycker att den är ok.

Ska nog ta en tidig kväll ikväll trots allt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar