fredag 26 mars 2010

Lärare misshandlades...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6843677.ab

Vi har skyldighet att ungripa när vi ser något som inte är tillåtet hända, men vad sker när vi själva råkar illa ut. Det borde visas lite mer förståelse för lärare i det här landet. Jag tycker att många bara ser alla "lov" vi har, men det arbete vi faktiskt lägger ner och sliter för, alla övetidstimmar vi gör och inte får något för. Sedan får vi klagomål på oss att vi inte gör vårt arbete! Kom hit, jag byter gärna i en vecka så får du känna på hur det är att vara lärare, du som tycker att vi har det sååååå bra. Sedan vill jag veta vad du verkligen tycker.

Det är ett underbart arbete jag har, men det är ett otacksamt arbete med. Alla förväntar sig att man ska göra mycket mer än undervisa. Det andra syns aldrig, dessutom lever vi ett ganska farligt liv med alla bråk och slagsmål vi måste förhindra. Därför säger jag att det är ett otacksamt arbete, men jag skulle aldrig byta det mot något annat yrke. Jag älskar att vara lärare, men jag skulle vilja att folk runtomkring skapade mer förståelse för det vi gör.

Det skrivs mycket om våra arbetstider och våra "lov" i tidningar, i olika insändare. Jag blir alltid lika upprörd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar