söndag 7 mars 2010

Insändare

Hundar ska få gå fria

Hunden ska inte gå i koppel, om den inte utgör en fara för omgivningen. Tänk om du själv skulle gå runt i koppel varje gång du är ute på promenad. Då kanske du kan skapa dig en förståelse för hur hundarna har det och skapa förståelse för att hunden, precis som människan, behöver få vara fri ute i naturen.

Samtidigt förstår jag din frustration, Gunilla Pot, över att rådjuret blir skrämd, det är brist på mat i kylan och djupa snön. Att mata vilddjuren är verkligen en bra gärning den här tiden på året. Om de inte matas för att senare skjutas och bli mat på bordet? Min åsikt är ändå att man inte släpper en hund utan koppel, om inte ägaren känner tillit till den. Du kanske skulle ha fortsatt titta ut genom ditt fönster för att se hur hela händelsen utvecklade sig. Jag är säker på att rådjuret, fast det blev skrämd, kom tillbaka senare för att fortsätta äta. Vilddjuren lär sig de platser där födan finns och de kommer tillbaka och äter sig mätta när platsen inte utgör en fara längre. Avslutningsvis undrar jag varför du drar in vargen och dess stam i det här. Avskyr du hunden och vill att alla andra ska göra det? Eller tycker du att vargen ska göra slut på hunden?

Rebeka Sallova

--------------------------------

En färdig insändare till tisdagens kurs. Jag är inte alls nöjd med den, men den är 938 tecken lång och målen var tusen. Hellre för lite än för mycket tänker jag och jag bantade ner en text som var på 2000 tecken från början. Snälla läs och ge mig förslag på hur jag förbättra detta till tisdag. Jag gillar att skriva, men insändare är nog inte min grej.

Må det gå bättre med krönikan som ska skrivas på tisdag!

1 kommentar:

  1. Vad är det för kurs du läser? Bra insändare även om jag inte vet bakgrunden eller riktigt håller med om dina argument! ;)

    SvaraRadera