torsdag 11 mars 2010

Torsdag

























Idag var jag och klippte, så här blev resultatet. Tycker min frisörska är väldigt bra på sitt jobba (gammal Kavelbroelev som hon är). La Vogue i Mariestad, pröva det, om du inte vet var du ska klippa dig nästa gång.


Jag kunde inte läsa "Gomorra", försökte igårkväll, men jag hade svårt att ta till mig den. Tog med mig Joyce Carol Oates "Svart flicka/Vit flicka" på bussen idag, när jag skulle till jobbet och jag fastnade direkt. Vilken kvinna, vilka ord och vilket språk. Underbar! Boken handlar om två flickor, Genna och Minette, som börjar på en skola, en vit och en svart flicka. Man får följa deras öden, deras svårigheter och deras vänskap. Boken tar upp den rasism som fanns (finns) i USA, men också en livsskildring, ett liv i lögner, ett liv om familjen och mycket mer. Ska gå upp och fortsätta läsa innan jag stupar i säng ikväll...

Efter jobbet var jag på Mumma idag, med Ewa (min gumma) och det var så mysigt. En riktigt fin stund fick vi och jag måste berömma personalen på Mumma. Vilken service och så vänliga, men jag hittade inte skorna...de ligger väl begravda i snön någon stans. Ewa, ett glas vin, en fredag, när det vankas mer vår än idag! Då ska det fotas skor dessutom :)

För visst står våren för dörren! Idag när jag gick från sta´n och hem gick jag på isfläckar som knakade och bröts under mina fötter. Ett sådant underbart ljud! Det är första vårtecknet för mig. Jag´kom att tänka på en gammal bästis jag hade när jag var tonåring, att vi gjorde så när hon kom och hälsade på mig en gång, eftersom hon hade flyttat. Och vi var ute och gick, en solig dag, som idag och knäckte isen under våra fötter, pratade om tonårsaker och fnissade på ett flickaktigt sätt. Det känns som det var en evighet sedan...mycket har hänt sedan dess!

Over and Out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar