lördag 27 mars 2010

Städ, skriv och lugn och ro

Första lediga dagen inleddes med städ av hela huset. Hade planerat att gå på påskparad i stan, men regnet ville aldrig ge sig så jag stannade inne och städade, plockade och ställde i ordning. Halvtio började och rätt var det var blev klockan halvtre och jag var trött, men nöjd. Allt var rent och luktade så gott. Jag traskade iväg till duschen och därefter upp för att göra mig iordning trodde jag, men nej då, jag somnade i min soffa och sov så gott i tjugo minuter. Sedan gick jag upp och umgicks med syster yster som hade kommit medan Törnrosa (hrrrmm...jag) låg och sov. Efter att hon gått gick jag upp igen och jag fortsatte skriva, skrev i två timmar, läste och korrigerade. Har bestämt mig för att den ska heta "Vigselringen". Ikväll gick det rätt segt att skriva, fick ihop tre sidor bara...och nu har jag gett upp för ikväll. Har i alla fall fått en kommentar på www.sockerdricka.nu om min inledningen på min bok : "Det verkar lovande! :) Lägger du upp fortsättningen?" Så jag lade upp fortästtningen igår eftermiddag, men jag har inte fått några kommentarer ännu. Kanske för långt att läsa på datorn? Inte vet jag...jag tycker hur som helst att det är kul att skriva :)

Trodde att jag skulle ut och åka imorgon, men det får nog bli en lugn söndag på hemmaplan... hoppas att regnet ger sig, då kan jag gå ut och gå för att samla inspiration till mitt skrivprojekt för nu befinner jag mig i Mariestad i handlingen :)


Min vackra hemstad. Jag har inte tagit bilden, hämtat den på www.mariestad.com/kyrkvyer


Ska spela lite Island Paradise på http://www.facebook.com/ innan jag går och lägger mig med "Askungar".

As we speak pratar jag med min bror nere i Kosova och han rekomenderar "The Lost Symbol" av Dan Brown. Har läst alla hans böcker och gillar "Änglar och Demoner" bäst. Min bror säger att den är välskriven och mycket detaljerad, han tror att jag kommer att gilla den. På http://www.bokhora.se/ har den inte fått bra kritik. Helena som har kommenterat boken i oktober, när den kom och hon skriver att den är "ospännande". Därför köpte jag inte boken då. Det var roligt att höra min bror, artitekten och managern säga något positivt om den. Jag vill gärna veta mer innan jag köper boken... Har du läst "The Lost Symbol" eller "Den förlorade symbolen" som den heter på svenska? Vad tyckte du och varför? Skriv gärna och berätta!

Glöm inte att flytta fram klockan inatt. Nu är det verkligen vår :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar